Verbeter uw eCommerce Beveiliging met deze 7 Makkelijke Stappen

7 makkelijke stappen om je ecommerce website veiliger te maken


Ben je op zoek naar makkelijke oplossingen om uw eCommerce website beter te beveiligen? Dan hebben we 7 makkelijke stappen die je eenvoudig kan implementeren. De meeste van de stappen kunnen uitgevoerd worden door websitebeheerders zonder veel technische kennis.

Wij hopen dat deze tips u verder kunnen helpen.

1. Kies het juiste eCommerce website platform

Als u gebruik maakt van een websitebouwer om uw website te maken, zullen veel van de eCommerce web beveiligingsfuncties die u nodig hebt, worden ingebouwd. Echter, niet alle platforms zijn hetzelfde. Sommige bieden dedicated servers met een robuuste capaciteit, zodat u beter beschermd bent tegen bedreigingen zoals DDoS-aanvallen. Sommige zijn gewoonweg beter gemaakt dan andere, waardoor er minder potentiële kwetsbaarheden kunnen worden uitgebuit en er regelmatiger patches kunnen worden uitgegeven.

Het is daarom in uw eigen belang om op zoek te gaan naar verschillende aanbieders, om te zien welke beveiligingsniveaus zij bieden.

Welke bedreigingen kunnen dit tegenhouden?

Het juiste eCommerce website platform zal u helpen om u te beschermen tegen de meeste bedreigingen, waaronder malware-infectie, DDoS-aanvallen, injecties, cross-site scripting en zero-day exploits.

Hoe u actie kunt ondernemen

Zoek een website bouwer en/of hostingprovider met verschillende ingebouwde functies om uw eCommerce website veilig te houden.

2. Gebruik SSL-codering

Als uw klanten producten rechtstreeks bij u kopen, moet u ervoor zorgen dat uw afrekenproces gecodeerd is met SSL. SSL-codering geeft uw eCommerce-website de status “HTTPS” in plaats van “HTTP” en geeft een groen slotje weer in het URL-veld van de webbrowser van uw klanten.

Bekijk bijvoorbeeld deze damesmode webwinkel van Scalini Torhout. Je kan bovenaan het groene slotte zien. Dit wil zeggen dat deze website beveiligd is met een ssl.

Het belangrijkste is dat SSL-encryptie alle informatie beveiligt die wordt overgedragen tussen de webbrowser van een klant en uw webserver.

Met andere woorden, het is veel moeilijker voor hackers en cybercriminelen om persoonlijke informatie zoals creditcardnummers te verkrijgen.

Welke bedreigingen kunnen dit tegenhouden?

Deze veiligheidsmaatregel is meer gericht op de bescherming van uw klanten dan op de bescherming van uw website, maar het kan een aantal directe bedreigingen beperken, zoals cross-site scripting.

beveiliging van webshop

3. Verzamel selectief klantinformatie (en sla deze niet ter plaatse op)

Hackers en identiteitsdieven kunnen niet stelen wat je niet hebt. Als u geen particuliere klantgegevens verzamelt of opslaat via uw eCommerce-oplossing (die niet essentieel is voor uw bedrijf), kan geen enkele cybercrimineel er mogelijk voordeel uit halen.

Als het gaat om het verwerken van creditcards, gebruik dan een gecodeerde kassa-tunnel om te voorkomen dat uw eigen servers ooit de creditcard-gegevens van uw klanten moeten zien. Dit kan iets onhandiger zijn bij het afrekenen voor uw klanten, maar de voordelen wegen ruimschoots op tegen het risico dat hun creditcardnummers in het gedrang komen.

Wees er ook zeker van dat hackers niet op afstand toegang kunnen krijgen tot de privégegevens die u bewaart.

Een van de beste strategieën hier is om te vertrouwen op een veilige derde partij voor de opslag van klantgegevens. Als we terug dit aanhalen op ons voorbeeld van de winkel van Scalini Torhout, dan kunnen dit gegevens zijn zoals de merken die klanten kopen. Bijvoorbeeld als een klant veel kleedjes koopt van Caroline Biss, dan is het beter om deze data ergens op een veilige manier op te slaan.

Welke bedreigingen kunnen dit tegenhouden?

Het vermijden van het verzamelen en opslaan van gevoelige klantgegevens maakt het minder waarschijnlijk dat uw bedrijf het doelwit wordt van een aanval. Hoewel het de mogelijkheid van bedreigingen niet helemaal kan stoppen, zal elke inbreuk onmiddellijk minder schadelijk zijn, aangezien u geen klantgegevens hoeft te verliezen.

4. Gebruik regelmatig een malwarescanner (en ontvang automatische waarschuwingen)

malware scanner gebruiken voor beveiliging van webstore

De meeste gevallen van malware zijn ontworpen om stiekem te zijn. Ze infiltreren in uw site, volledig onopgemerkt, en beginnen het gedrag van de gebruiker te controleren of gebruikersgegevens te verzamelen voor toekomstig gebruik.

Een malwarescanner kan u regelmatig waarschuwen wanneer uw computer is geïnfecteerd met malware.

Het kan u zelfs eenvoudige instructies geven voor het verwijderen ervan, zodat het geen verdere schade kan aanrichten.

Een andere methode van eCommerce webbeveiliging is het instellen van automatische meldingen op uw site om u te waarschuwen voor verdachte activiteiten.

Zelfs eenvoudige toevoegingen, zoals CAPTCHA, kunnen u helpen om snel onderscheid te maken tussen authentieke, legitieme gebruikers en mensen die misschien misbruik proberen te maken van uw site.

Welke bedreigingen kunnen dit tegenhouden?

Praktisch elke malware- of scriptgebaseerde aanval op uw site kan worden voorkomen of opgemerkt en aangepakt met deze strategieën.

5. Eis van uw klanten dat zij de best practices voor eCommerce beveiliging volgen.

Hoe goed u uw eCommerce website ook beschermt, uw klanten kunnen nog steeds het slachtoffer zijn van een opportunistische cybercrimineel. U kunt zich niet volledig beschermen tegen deze kwetsbaarheid, maar u kunt wel de impact ervan minimaliseren door uw klanten te laten kiezen voor sterke wachtwoorden en hen te informeren over best practices op het gebied van beveiliging.

Welke bedreigingen kunnen dit tegenhouden?

Deze strategie draait om de klantzijde. U kunt niet garanderen dat uw klanten hierna veilig zijn, maar u zult hun aandacht voor dit gebied wel sterk vergroten.

Hoe kunt u actie ondernemen?

Geef een minimale lengte voor alle gebruikerswachtwoorden en geef suggesties om die wachtwoorden sterker te maken.

6. Eis van uw medewerkers dat zij de best practices voor eCommerce beveiliging volgen.

Op dezelfde manier zult u uw eigen medewerkers willen voorlichten over best practices op het gebied van eCommerce beveiliging.

Elk individu in uw organisatie is een potentiële bedreiging voor de veiligheid van eCommerce.

Als ze een zwak wachtwoord kiezen dat gemakkelijk te kraken is of als ze voor een regeling vallen, kunnen ze de deuren van uw site openen voor een cybercrimineel.

Welke bedreigingen kunnen dit tegenhouden?

Als uw medewerkers met bijna perfecte aandacht voor detail werken, minimaliseert u de risico’s van het downloaden of installeren van malware, de mogelijkheid van injecties en zelfs enkele brute kracht en zero-day-aanvallen.

Hoe u actie kunt ondernemen

Hoewel je niet elke fout kunt voorkomen, kan een beetje training van de medewerkers erg nuttig zijn. Geef een workshop of seminar om uw medewerkers in één keer op te leiden en begin met het afdwingen van bepaalde protocollen, zoals minimale wachtwoordlengtes of regelmatige wachtwoordwijzigingen.

7. Houd proactief toezicht op uw websiteactiviteit

Er zijn verschillende apps en online tools die u kunt gebruiken om te controleren hoe gebruikers uw site benaderen, waaronder Google Analytics, dat realtime visualisatie van de gebruikersactiviteit biedt. Naast de analysetools kunt u ook zoeken naar een beveiliging monitoring tool die uw website ten minste één keer per dag op verdachte activiteiten scant.

Als u uw website altijd in de gaten houdt, kunt u zien of iemand probeert een cyberaanval uit te lokken of dat er verdachte activiteiten zijn, zoals een gebruiker die zich meerdere keren probeert in te loggen.

Welke bedreigingen kunnen dit stoppen?

Proactieve monitoring kan je helpen om sommige bedreigingen te voorkomen en te reageren op andere naarmate ze zich ontvouwen. U kunt het begin van een DDoS-aanval zien voordat deze zijn hoogtepunt bereikt, brute kracht aanvallen stoppen en u kunt mogelijk reageren op aanvallen met betrekking tot malware, cross-site scripting en sommige zero-day infiltraties.

Hoe u actie kunt ondernemen

De meeste apps voor het monitoren van websiteactiviteiten zijn eenvoudig in te stellen en te begrijpen. Zorg er alleen voor dat de automatische meldingen zijn ingeschakeld. U zult niet in staat zijn om uw site te bekijken als een havik 24/7, dus houd het geautomatiseerd.